|
| |||
BİRÇOK KONU BİRİKTİ!Fikri KAPAN
Köşe yazılarıma (bir süreliğine) ara vermem nedeniyle, birçok konu da birikti! Şimdi bile biriken konuların tamamından bahsetmeme pek imkan yok! Yine de toplumsal yararı ön palanda tutarak, şu ilçedeki toplu taşıma araçlarının uygulama ve konumları ile başlayalım dedim. İlk başta, Devletin tanıdığı imkanları (Belediyenin de bilmesine rağmen) uygulamıyor olmaları çok ilginç! 65 yaş üzeri sıkıntısı sürerken, ardından da; topluma haber ulaştırma çabasındaki basın mensuplarına yönelik uygulamanın kaldırılması ise kabul edilemez! Elbette suistimallerin önüne geçilmesi için çaba gösterilmeli ancak bu durum, tüm basın emekçilerine zarar verecek şekle girmemeliydi! Belediyenin Çilek Halk Otobüslerinin toplu durabilecekleri yer olarak belirlediği Uzunkum Caddesi (Erdemir Ofis Yolu) başındaki alanda; kaldırımı sökerek (!) açtığı yere park olanağı sağlaması traji-komik!.. Aynı belediyenin, uhdesinde oluşturulan yol kenarlarında ve belirli alanlarda kurulan otoparklara ‘yerel basın’ mensuplarının araçlarını ‘ücretsiz’ park etmelerine müsaade ettirmemesine ne diyeceğiz!!! Yani bir yandan (patronlar dahil) Basın Yayın Enformasyondan temin edilen karta haiz kişiler kullanacak, diğer yanda gerçek ‘yerel’ basın emekçileri kullanamayacak!!! Aynı belediyenin; günde bilmem kaç haber servis ettiği basından, haberlerin yapılması istemiyle birlikte, resmi günlerde gönderdiği ilanların da yayınlanmasını talep ederken, basında “Yayımlı Abonelik” olarak bilinen abone olmadan hizmet almaya çalışması da bir acayip! En küçük belediyenin dahi, verdiği hizmete karşılık ödeme yaptığı belediyeler varken, Karadeniz Ereğli Belediyesinin iki yıldır abonelik sistemini kaldırması pek ‘sıradan’ bir uygulama değil! *** Burada Belediyeyi eleştirirken, iğneyi biraz da medya derneklerine batırmamız gerektiğini de biliyorum. İlçede, (birinde benim de görev aldığım) medya derneği var! Ancak söz konusu sorunda bu derneklerin bir araya gelerek (yıkıcı da olmadan) Belediye Başkanına gitmesini önermiştim! Her ne kadar mesele -direk olarak- medya çalışanlarını bağlamıyor olsa da; yayın kuruluşunun gelirlerinin artmasının, bünyelerinde çalışan personele olumlu yansıyacağı da biliniyor. Buna rağmen; böylesi önemli ve camianın bütününü ilgilendiren konuda bir araya gelemiyor olmaları kafalarda soru işareti bırakıyor! İŞGALLERE DUR DENİLMEYECEK Mİ? Hakimiyet’in haber yorum kısımlarına da yansıyan önemli bir konu daha var; ilçenin belirli bölgelerindeki eğlence ve dinlence mekanlarının ‘keyfi’ uygulamaları!.. Önceleri ‘küçük bir mekan’ olarak açılan yerlerin süreç içinde geniş alan işgallerinin iyiden iyiye göze battığını yazmalıyım! Biliyorum ki aralarında yakın tanıdıklarım çıkacak ve bana sitem edecekler! Sağlık olsun, etsinler! Ancak, dönüp bir de kendi yaptıklarına bakmalarını öneriyorum! Tabi bunu yazarken topu yine Belediyeye atacağım da; en başta, Belediye Başkanı Halil Posbıyık’ın eşi Neriman Posbıyık’ın başkanlığını yürüttüğü Kadın Gücü Kooperatifi’in yaptığına bakmalıyız! Önce; sahil bandında, öncelikli olarak yaşlıların dinlence yeri olarak oluşturulan ve üzeri kapalı alanın büyük bölümünü bu kooperatifin satış ve dinlence yeri haline dönüştürülmesi dikkat çekti. Kötü mü duruyor derseniz; tabi ki değil ancak, önceki kullanım amacına verdiği zarar hiç de göz ardı edilecek durum değil. Burada son günlerde dikkat çeken bir başka durum ise; aynı işgal alanının sahil yolu girişindeki araç parkı alanında demir korkuluklarla çevrili park yerin ene demeli!.. Bu özellik Başkan Posbıyık’ın aracı için mi, yoksa mekana gelmesi muhtemel Bayan Posbıyık için mi ayrıldı?! (Hatırlatalım ki Belediye Zabıta ekipleri, kentin çeşitli güzergahlarında yaptıkları denetimlerde, mekan sahiplerinin yola koydukları duba veya çeşitli materyalleri kaldırarak cezai işlem uyguluyor!) Şimdi, buradaki işgalleri konu etmişken, yine başta Bozhane mevkisinde olmak üzere birçok yerdeki kafe türü işletmelerin; bırakın kendi alanlarını, önlerindeki kaldırımları, hatta yola konulan masa-sandalyelerine ne diyebiliriz ki? Onu da zabıta düşünsün! Kalın sağlıcakla..! 18.06.2026 12:03:39 Bu yazı 606 defa okunmuştur Yazara ait tüm yazılar için tıklayınız
YORUM EKLE
|
Şu anda 12 kişi online Toplam ziyaret : 88.759.638 ![]() ![]() Orhan AKYÜZ { ORHAN AKYÜZ’ÜN YARUMUYLA... }
DEV PROJE ÖDENEK BEKLİYOR AMA HALA ‘TIK’ YOK!Devamını oku » 4.06.2026 11:39:43 tarihinde yazıldı 2012 kez okundu Prof. Dr. Yücel ÜSTÜNDAĞ { SAĞLIKLA }
Gaz, şişkinlik, karın ağrısı ve bağırsak bakterileri -SİBO nedir?Devamını oku » 30.05.2026 10:40:30 tarihinde yazıldı 2757 kez okundu TUĞBA ARSLAN TAMİRCİ { KALEMİMDEN }
YAZIMIZ KIŞIMIZ BOL KAHKAHALI OLSUNDevamını oku » 16.06.2026 12:44:05 tarihinde yazıldı 757 kez okundu | ||
