(Hakimiyet Gazetesi'nin resmi internet sitesidir)

ÇÖP TEMİZLİĞİ ÜZERİNE...

Fikri KAPAN
Ereğli Belediyesi'nin özelleştirdiği temizlik işlerinden sonra zaman zaman yaşanan sıkıntıları aktardığımız oluyor.
   Her ne kadar bu gibi durumlarda ağırlıklı olarak belediye ve ihaleyi alan firmayı eleştiriyorsak da, vatandaşın duyarsızlığını da gündeme getiriyoruz elbet…
   Çünkü, bir çok konuda olduğu gibi vatandaşımız, çevre temizliği konusunda da yeterli eğitime sahip değil!
   En küçük örnek; çöp konteyneri boş dururken, çöpünü yanı başına (gelişi-güzel) sallayabiliyor vatandaş!..
   Bu hareketi görmeyen bir başka duyarlı(!) vatandaş ise bizleri arayarak, 'belediyenin çöpleri doğru düzgün toplamadığını söyleyip, haber yapmamızı isteyebiliyor!
   Haksızlığı yaratan vatandaş, temizlik vergisini ödeyen haklı vatandaş!..
   ***
   Hafif(!) göbek yapmışım; bu nedenle sabahları yürüyüşlere ve kısa koşulara başladım!..
   Uzun süredir spor yapmayışımdan dolayı sahil bandına (ki bir kere inebildim) inmeye pek cesaret edemediğimden, evime de yakın olan Cumartesi pazarının kurulduğu geniş(!) yolu kullanmayı tercih ediyorum.
   Şimdilik 3 tur olmak üzere, anılan yolu Pazarın başladığı noktadan Erdemir Bağlık kapısına kadar yürüyor/koşuyorum…
   Dün sabah da öyle yaptım; Evden çıktım, tempolu adımlarla başladım yürümeye…
   (Arada şunu anlatmalıyım; önceki gün kurulan Cumartesi pazarı nedeniyle, akşam saatlerinde temizlik ekiplerinin hummalı bir çalışma yürüttüklerini gördüm. Ki çoğunlukla görürüm)
   Yürüyüşüm sırasında, (sanıyorum erken saatlerde) belediye ekipleri tarafından yıkanmış yolun gıda ürünleri satılan bölümüne geldiğimde, pis kokular almaya başladım!
   Yerler hala ıslak, pek belli olmuyor!
   Dikkatli baktığımda ise yerlerde tam olarak temizlenmediği için bir çok gıda atığı duruyor. Ve bunlar kokmaya başlamış bile!..
   Fazla abartmıyorum da, temizlik işlerini yapan firmanın daha dikkatli olması ve belediye ekiplerinin bunu denetlemesi gerekir diye düşünüyorum.
   ***
   Geçtiğimiz hafta içinde bir dostumla karşılaştım; oturup çay içtik.
   Konu konuyu açmıştı ki temizlik işi giriverdi araya!..
   Belediyenin yol süpürme/temizleme aracı, Pazar Taksi'nin bulunduğu mevkiden, cezaevi istikametinde yolları temizliyormuş. Ancak nedense Pençes deresinin diğer yanındaki eski itfaiye yoluna girmiyormuş!
   Arkadaşım; bu bölgedeki esnafın gün içinde oluşan toz/dumandan olumsuz etkilendiğini anlattı.
   Yetkililere ulaşmış, bunun üzerine bir kez gelip temizlik yapılmış..
   Rica ediyor arkadaşım; Sizler de aracı olun da şu yolumuz karşı yol gibi temizlensin..
   Ben de aracılık yapıyorum. Eğer koşullar müsaitse (hazır da o bölgeye girmişken) eski itfaiye yoluna da bir el atılsa!..
   ***
   Dönelim başa; Duyarsızların yarattığı olumsuzluk nedeniyle sıkıntıyı duyarlı vatandaşlar çekiyor.
   Buna bir de temizlik ekiplerinin ilgisizliği eklenmesin bari!..
   Temiz bir gün geçirmeniz dileğiyle…

26.02.2007

Bu yazı 1840 defa okunmuştur

Yazara ait tüm yazılar için tıklayınız