(Hakimiyet Gazetesi'nin resmi internet sitesidir)

HÜKÜMETİ ELEŞTİRDİ...

Ereğli

Zonguldak’ın Ereğli İlçesindeki Özel halk otobüsü taşımacılığına, Belediye Meclis kararıyla zam yapıldı.

Atatürk Kültür Merkezi’ndeki Nikah Salonu’nda, Ereğli Belediye Meclisi Eylül Ayının dün (4 Eylül) yapılan ilk oturumunda komisyonlara havale edilen maddeler, bugün karara bağlandı.

Maddeler arasında yer alan, “Halk Otobüsleri Taşımacılığına Zam Yapılması”na, AK Partili Meclis üyelerinin karşı çıkması üzerine, Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, gerekçeleri sıraladı.

Halk otobüslerinin 16 aydır zam almadıklarını hatırlatan, söz konusu zam talebinin ise Hükümetin uyguladığı ekonomik politikalar nedeniyle gerekli olduğunu savunan Posbıyık, şunları kaydetti:

“Biraz vicdan lazım. AK Parti grubu şimdi 'CHP zammı teşvik etti, getirdi' diyecek ama biz buna göğüs geriyoruz. Çünkü halk otobüslerinin şoförleri de sahipleri de bu Ereğli’nin insanları ve çektikleri acıyı biz yakinen biliyoruz. Her gün doğalgaza zam geliyor. Elektriğe, mazota 3 günde bir zam geliyor. 3 günde bir benzine zam geliyor. İnsaf denilen bir şey var. Bunu görmemek mümkün mü? Bu insanlar bizim insanımız. Lastik paraları nereye gitti. Ereğli’nin gerçeklerine bakın, siyasetle Ereğli’yi bir yere getiremeyiz. Bu siyaseti bırakın lütfen, biz bıraktık. Yumuşak bir politika izliyoruz ve halkın gerçeklerini gündeme getiriyoruz. Halk otobüsleri Ağustos ayında 121 bin ücretsiz taşıma yapmış. Devlet bunların 3’te 1 parasını ödüyor ve 180 bin lira parasını vermiyor. Yazık değil mi bu insanlara, bunlar da ev geçindiriyor. Burada gelip 'hayır' demek kolay. Ereğli’nin gerçeklerini göreceksiniz. Eğer siyaset yapıyorsanız, her gün doğalgaza, elektriğe, mazota, benzine yapılan zamma 'hayır' diyeceksiniz. Onlara 'Elhamdülillah' ama burada halk otobüsçülerine gelince 'batsın, gitsin' diyorsunuz. Biz gerçekçiyiz, asla siyaset için her şeye boyun eğmeyiz.”

Yapılan oylamada, AK Partili üyelerin ‘hayır’ oyuna karşılık, Meclis çoğunluğu bulunan CHP’li üyelerin ‘Evet’ oyları ile madde kabul edildi. Buna göre, Halk Otobüslerinde abone sivil 2 lira 75 kuruş olurken, nakit binişlerde ise 3 lira ödenecek. Öğrenci binişleri ise 1 lira 90 kuruşa yükseldi.

Bu arada, halk otobüslerine 20, ‘S’ plakalı servis minibüslerine de 30 araç ilave yapılması karara bağlandı.

TAKSİ ŞUBELERİ DE SORUN OLDU!

Bir başka gündem maddesi olan ilçedeki bazı ticari taksi duraklarına şube duraklar açılması da Meclis’te görüşüldü.

Bu maddeye de AK Partili üyelerin hayır vermesine karşı CHP’nin evet oyları ile Garaj Taksi’ye Kışla Yolcu indirme noktasında , Sümer Taksiye ise Cumartesi Pazarı Özel Echomar Hastanesi mevkisinde 3’er taksi bekletme imkanı sağlandı.

Posbıyık, bu maddede de ‘hayır’ oyu kullanan AK Parti’li üyelere yönelik ise şöyle dedi:

“AK Parti grubu ‘hayır taksiciler buradan ekmek yemesinler’ diyor ama biz 'evet' diyoruz. Ereğli’de en mağdur taksi durağı Sümer Taksi’dir. Arka tarafta şubeleri yoktur. Biz Ereğli’de 'hak, hukuk, adalet' diyoruz ve adaleti getirmek istiyoruz. Doğru olduğuna inandığımız şeyleri arkadaşlarımızla yapmaya çalışıyoruz.”

Ereğli Belediyesinde ekonomik ömrünü tamamlamış 3 aracın ihale yoluyla satılması, Belediye İtfaiye Müdürlüğüne araç alınması maddeleri ise kabul oyları ile meclisten geçti.

Bu sayfayı yazdır

5.09.2019 14:51:10

Bu haber 1219 defa okunmuştur

Facebook'ta Paylaş
YORUM EKLE
DEĞERLİ OKURLARIMIZ;
Sitemizde takip ettiğiniz haberlerimize gönderdiğiniz yorumlarınızda; suç teşkil edecek, yasa dışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri içerikli olanlar; basın meslek ahlakı ile topluma saygı dolayısıyla yayınlanmamaktadır. Bu konudaki hassasiyetimize anlayış göstereceğiniz düşüncesiyle, teşekkür ediyoruz. HAKİMİYET